kvalitetssikring

Nærværskonsulenterne har udviklet det digitale værktøj EKT til evaluering, kvalitetssikring og trivselsmåling af vores samtaleindsatser. Alle medarbejdere, der kommer i individuelle forløb, besvarer før opstart af forløbet på en række spørgsmål  – EKT1 – til deres personlige ønsker til forløbet og til deres situation, trivsel og helbred. 

På baggrund af besvarelsen tildeles en Nærværskonsulent med de rette forudsætninger til opgaven. EKT1 bruges også af Nærværskonsulenten som dialogværktøj under første samtale. Et tilsvarende spørgeskema – EKT 2 – med samme spørgsmål til situation, trivsel og helbred udsendes umiddelbart efter forløbets afslutning. Samtidig indhentes en evaluering af Nærværskonsulentens indsats. 

Progressionen i medarbejderens trivselsdata fra EKT1 til EKT2 giver en solid dokumentation af indsatsens effekter. Tilbagemeldingerne fra medarbejderne hjælper os sideløbende med at forbedre vores produkter. Hvis en kunde ønsker at give medarbejderne anonyme samtaler, opretholdes anonymiteten i dokumentationen ved, at kunden kun får en statistisk opgørelse over progression fra EKT1 til EKT2.

Erfaringerne med EKT – til dato i alt 46 respondenter – har vist følgende resultater:

  • 81% af de respondenter, der var fuldt på arbejde i starten af et forløb, var det også er det efter forløbet
  • 76% af de respondenter, der var sygemeldt i starten af forløbet var fuldt raskmeldt efter afslutning af forløbet
  • 72% af respondenterne angav at deres generelle helbred blev mærkbart forbedret under forløbet
  • 55% af respondenter oplevede, at værktøjer til at håndtere selve arbejdet gjorde den største forskel for dem
  • 95% af respondenterne udtalte tilfredshed med Nærværskonsulenten 

datahåndtering

EKT håndteres af underleverandør Seosoft ApS, som Nærværskonsulenterne har en GDPR-databehandleraftale med. Medarbejderne taster deres oplysninger direkte ind på en sikret server fysisk placeret i Danmark.

Vi følger Datatilsynets retningslinjer og Den europæiske Databeskyttelsesforordning GDPR. Alle personfølsomme oplysninger håndteres krypteret på nettet, tilgås udelukkende af den tildelte Nærværskonsulent og vores dataadministration. Medarbejders data slettes senest et år efter forløbets afslutning.