Privatlivspolitik

1. Formål med politik

Formålet med denne privatlivspolitik er at gøre dig opmærksom på, hvordan Nærværskonsulenterne ApS (”vi”, ”os”) behandler dine personoplysninger. Med denne politik ønsker vi at gøre dig bevidst om, hvilke oplysninger der indsamles og behandles, og hvor længe de opbevares. Privatlivspolitikken omhandler behandling af personoplysninger hos Nærværskonsulenterne ApS, når du indgår aftaler, interagerer eller på anden måde udveksler personoplysninger med os.

2. Beskrivelse af behandlingerne

Vi behandler dine oplysninger til et eller flere specifikke formål og i overensstemmelse med databeskyttelsesreglerne. Vi behandler bl.a. dine oplysninger, når vi tilbyder konsulentbistand til dig, eller når du besøger vores hjemmeside. Oplysningerne vil som alt overvejende udgangspunkt komme direkte fra dig, og vi behandler alene dine oplysninger, så længe det er nødvendigt af hensyn til det formål, hvortil de blev indsamlet. Oplysningerne kan dog også behandles og opbevares længere i anonymiseret form. 

 

I nedenstående kan du få et overblik over de forskellige typer af behandlinger, som vi foretager.

2.1 Konsulentbistand og stresscoaching

I forbindelse med levering af vores konsulentydelser og din deltagelse i dem i form af f.eks. individuel stresscoaching/trivselssamtaler, gruppeaktiviteter som teamcoaching, samarbejdsmøder, debriefing, oplæg eller – hvis du er leder – konsulentydelser i form af sparring/supervision, behandler vi dine personoplysninger. Disse oplysninger omfatter navn, fødselsår, e-mail, adresse, telefonnummer, oplysninger om din jobstatus som arbejdssted, stilling, samt evt. midlertidig offentlig forsørgelse og hvor længe, du har modtaget den. For at tilpasse vores bistand og coaching til dine konkrete trivselsbehov, vil vi også behandle dine helbredsoplysninger. 

 

Idet der er tale om et frivilligt tilbud om vores konsulentydelse på baggrund af din arbejdsgiver, bopælskommune eller lignende, behandler vi dine almindelige personoplysninger på baggrund af dit samtykke, jf. GDPR artikel 6(1)(a). Behandling af dine helbredsoplysninger sker på baggrund af dit udtrykkelige samtykke, jf. GDPR artikel 9(2)(a). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage igen ved at kontakte os på vores kontaktoplysninger nedenfor. Du kan læse mere omkring samtykket i den konkrete samtykkeform, du har modtaget fra os.

 

 Vi indsamler primært dine personoplysninger via et spørgeskema, som vi bruger til kvalitetssikring og dokumentation samt opfølgning på indsatsen. Vi kan også modtage nogle af dine generelle kontaktoplysninger fra din arbejdsgiver eller din bopælskommune, f.eks. hvis det er dem, der har tilbudt dig en af vores konsulentydelser. Disse oplysninger behandler vi efter samme høje krav, som dem, vi får direkte fra dig. 

 

Vi sletter oplysningerne løbende, dog senest 1 år efter endt kundeforhold.

2.2 Cookies og hjemmeside

I forbindelse med den almindelige drift af vores hjemmeside indsamler vi personoplysninger om dig via cookies for at forbedre hjemmesidens udsende og brugeroplevelse, samt til at udarbejde statistikker. De oplysninger som vi indsamler via cookies, omfatter din IP-adresse, browsertype, enhed (type, version, operativsystem m.v.) samt brugeradfærd, herunder sidevisninger. 


Vi indsamler kun dine oplysninger, hvis du har givet samtykke hertil jf. GDPR art. 6(1)(a). Du kan til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Læs mere om dette i vores cookiebanner på hjemmesiden.


Du har via vores hjemmeside mulighed for at kontakte os via vores kontaktformular. Vi behandler i den forbindelse ligeledes dine personoplysninger i form af navn, e-mail og telefonnummer. Der er også mulighed for at skrive en besked i et fritekstfelt, men vi fraråder at skrive personoplysninger i dette felt, medmindre det er relevant for henvendelsen. Det retlige grundlag for denne behandling er vores legitime interesse i at kunne besvare dine henvendelse, jf. GDPR artikel 6(1)(f).


De oplysninger vi behandler via vores kontaktformular slettes løbende og senest 1 år efter seneste kontakt.

3. Meddelelse om lovpligtig eller påkrævet behandling

I de tilfælde, hvor vi behandler dine personoplysninger på baggrund af en retlig forpligtelse eller et krav i henhold til kontrakt eller et krav, der skal være opfyldt for at indgå en kontrakt, er du forpligtet til at give os oplysningerne, for at vi kan opretholde kundeforholdet, opfylde kontrakten samt fakturere dig for vores ydelser m.v. Hvis du ikke ønsker at give os de oplysninger, som vi skal bruge for at overholde vores forpligtelser, kan konsekvensen være, at vi er nødt til at afbryde dit forløb.

 

Du er ikke forpligtet til at give os dine oplysninger i andre tilfælde, f.eks. til besvarelse af spørgeskema i forbindelse med vores konsulentbistand. Konsekvensen ved ikke at give os dine oplysninger vil dog være, at vi heller ikke vil kunne benytte dig af vores tilbud.

4. Modtagere af personoplysninger

Vi behandler dine personoplysninger med fortrolighed, og vi videregiver som udgangspunkt ikke oplysningerne til tredjeparter. Vi kan dog videregive dine personoplysninger, hvis du har givet dit samtykke, hvis vi har en berettiget interesse i videregivelsen eller hvis vi har en retlig forpligtelse.

 

Vi kan overlade personoplysninger til vores systemleverandører, der behandler personoplysninger på vores vegne og efter vores specifikke instruks i henhold til den indgåede databehandleraftale.

5. Dine rettigheder

Når vi indsamler oplysninger om dig, har du en række grundlæggende rettigheder efter databeskyttelsesreglerne, som du kan gøre brug af. Dine rettigheder omfatter retten til at anmode om indsigt i og berigtigelse eller sletning af dine personoplysninger, begrænsning af og indsigelse mod vores behandling, samt retten til at modtage dine oplysninger i et struktureret, almindelig anvendt og maskinlæsbart format (dataportabilitet).

 

Ovenfor nævnte rettigheder kan være tilknyttet betingelser og begrænsninger. Hvorvidt du som registreret kan anmode om f.eks. at få dine personoplysninger slettet, vil i alle tilfælde afhænge af en konkret vurdering. 

 

Hvis du har givet dit samtykke til vores behandling af dine oplysninger, har du til enhver tid ret til at tilbagekalde dette samtykke.

 

Hvis du er utilfreds med vores behandling af dine personoplysninger, kan du indgive en klage til Datatilsynet via deres hjemmeside www.datatilsynet.dk eller ved at ringe på tlf. 33 19 32 00.

6. Kontaktoplysninger

Den virksomhed, som er ansvarlig for behandling af dine personoplysninger, er: 

  • Nærværskonsulenterne ApS
  • CVR.nr.: 42544590
  • Brødemosevej 24A
  • 3300 Frederiksværk
  • E-mail: kontakt@nvkn.dk
  • Telefon: +45 25 67 07 17

7. Ændringer

Vi forbeholder os retten til at opdatere og ændre nærværende retningslinjer for behandling af personoplysninger. I tilfælde af væsentlige ændringer retter vi henvendelse til dig i form af e-mail eller synlig meddelelse på vores website.


Denne privatlivspolitik er senest ændret d. 1. september 2023.